wtorek, 28 sierpnia 2012

Czyżby brzuch się obniżał?

Dzisiaj w pracy kilka osób zwróciło mi uwagę, że mój brzuch wydaje się być niżej. Ja nie mam pewności - może odrobinę, ale w sumie nie zauważyłam by był jakoś znacząco niżej - ponieważ nie miałam jakiś problemów z oddychaniem nie zauważyłam także by jakoś nagle oddychało mi się lżej.
Nie mogę się doczekać powrotu do domu co by przyszły tatuś potwierdził, czy brzuch jest niżej, czy też tylko moim współpracownikom tak się wydaje. Faktem jest, że dzsiaj wyjątkowo ciężko mi się chodzi ze względu na ból w pachwinach i wyraźny nacisk bobasa na moje różne kawałki.
U pierworódek brzuch obniża się podobno około 36 tygodnia. Ja jestem w 34, ale młody jest o około 2 tygodnie większy niż to wynika z jego wieku, więc wydaje mi się, że mógłby to być odpowiedni czas dla niego by zacząć się wpasowywać w kanał rodny.
Następna wizyta u lekarza - za tydzień. Mam nadzieję, że nawet  jeśli rzeczywiście brzuch zaczął się obniżać szyjka jest w porządku i młody przyjdzie na czas raczej o czasie, niż wcześniej.

10 komentarzy:

  1. O, mam podobnie, od kilku dni pobolewa mnie w dole, po bokach, czasem mam wrażenie jakby Młody drapał od środka. Czas chyba najwyższy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I też mam wizytę za tydzień, nie mogę się doczekać :)

      Usuń
  2. Mój brzunio też jakoś niżej... A i dobrze :))) beda dzieciaki miały mniejszy odcinek do przebycia ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Może może... Zatem trzymam kciuki, zeby jeszcze tam posiedzial do właściwego momentu :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przekonuję go by mocno się trzymał macicy bo ja jeszcze zajęć z opieki nad noworodkiem nie miałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mi i kilku znajomym się wydawało, że się obniżył wcześniej, a urodziłam o czasie ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dlatego na razie nie panikuję :)
    Mam nadzieję, że jeszcze kilka tygodni przede mną. Na wszelki wypadek przyspieszyłam tylko proces pakowania torby do szpitala (obecny status: lista wydrukowana, gotowa mentalnie by wybrać się na zakupy ;))

    OdpowiedzUsuń
  7. ja ani w jednej ani w drugiej ciąży nie zaobserwowałam obniżenia się brzucha... ale na pewno komuś obok łatwiej to zobaczyć niż nam samym ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja w sumie nie jestem pewna, czy mi się obniżył czy nie - tak twierdzą zewnętrzni obserwatorzy ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. w razie jakichkolwiek wątpliwości najlepiej skonsultować się z lekarzem :)

    OdpowiedzUsuń

Podobne posty
Suwaczek z babyboom.pl
Suwaczek z babyboom.pl